
A művészeti vizuális nevelés komplex képességeket fejleszt.
Érzékszerveink nem szeparáltan működnek, így például a látás, hallás, tapintás számtalan ponton érintkezik, a nagy egészet alkotja.
Vizuális nevelésünk is ehhez a teljességre, az egészre törekvő szemlélethez kapcsolódik, ezért összetett, sokoldalú, kreatív gyakorlatokon keresztül haladunk.
Amikor a gyerekek egy feladatot megoldanak játékos eszközökkel, számtalan képességük fejlődik úgy, hogy azt egyébként észre sem veszik.
Ezt a módszert helyezzük vizuális művészeti oktatásunk középpontjába. Ez a terület már több reformon átesett az elmúlt években, de valahogyan mindig ugyanoda tér vissza.
Fő fogalomjegyeit megismételve, melyben a szabadság, játékosság, kreativitás és komplexitás során a tudásról inkább az élményre, a problémamegoldó képességre helyeződik át a hangsúly.
Felkészítő tanárok: Horváth Erzsébet, Kósa Ferenc
Ez a kiállítás az EFOP 3.2.6. pályázati projekthez kapcsolódóan valósult meg.
Comments closed